Túra a Valve központjában!

Túra a Valve központjában!

Redditen egy amerikai srác azzal az érdekességgel keltette fel a figyelmet, hogy az iskolájával meglátogatják a Valve központját, ezért várja a kérdéseket, amiket feltehetne…

Egy hete egy érdekes poszt látott napvilágot Redditen. Vylan18 nevű felhasználó tette ki, hogy látogatást tesz a Valve főhadiszállásán, így akinek kérdése van, bátran írja meg, a legjobbakat pedig továbbítani fogja a cég munkatársainak. Sajnos nem kaphatott mindenre választ, egyrészt mert nagyon sok kérdéssel készült, amire nem volt elegendő idő, másrészt a fejlesztő, aki végigvezette őket az épületben az elején leszögezte, hogy semmilyen jövőbeli projekttel kapcsolatos dologra nem adhat választ, illetve amikor a szerencsejátékról vagy a skinekről faggatták volna, félredobta a feltett kérdést és azzal viccelődött, hogy ügyvédre van szüksége. Némileg furcsa, hogy konkrétan egy fejlesztő vezette körbe őket, nem? Ők is meglepődtek, hogy nem egy idegenvezető várt rájuk arra a három-négy emeletre, ami szintén nem kevés, illetve az operation-nel kapcsolatban is lettek volna kérdései, de mire odaért, megválaszolták máshol.

Kérdések és válaszok:

-Hogyan osztjátok be a munkát, főleg azoknál a játékoknál, amik folyamatos figyelmet igényelnek?

Az igazat megvallva, nálunk nem kötelező egy fix játékot kiválasztanod, amivel dolgozni akarsz. Persze vannak, akik csak egy játékra koncentrálnak, de a fejlesztők leginkább nem konstans egy játékon dolgoznak. Ha valakinek van valami ötlete egy játékhoz, akkor jelentkezhet az azzal foglalkozó csapathoz és felvázolhatja a terveit, amik meg is valósulhatnak.

-Mekkora a kutatás-fejlesztés gárda? Hogyan készül el egy játék?

Nem létezik külön kreatív feladatokkal vagy kifejlesztéssel megbízott csapat. A játékok úgy készülnek el, hogy valaki feldob egy ötletet és ha sokan látnak benne potenciált, akkor addig dolgozunk rajta, amíg az el nem készül.

-Gyakran figyelitek a Redditet vagy hasonló oldalakat? Foglalkoztok a felhasználói visszajelzésekkel?

Én reggeli mellé a steam subredditet szoktam olvasni, mivel ezen a részen dolgozom. Tudom, hogy a Dota2 és CS-s srácok is olvasgatják és posztolnak az ezekhez tartozó Reddit oldalakra, azt viszont nem, hogy milyen gyakran.

-Hogyan zajlik a felvétel a céghez?

A Valve-nak mindig az úgynevezett “T alakú” emberre van szüksége, ami azt jelenti, hogy egy nagyon strukturált és erős embert keresnek a maga szakterületén, aki ugyanakkor sok mindenhez ért. Nem vesznek fel gyakornokokat és az egyetemről sem keresnek embereket. Pl.: Volt egy fejlesztő, aki húsz évet dolgozott a Microsoftnál, mielőtt hozzájuk került volna.

-Cél az, hogy a Steam a jövőben mindig online legyen? Miért mindig kedd éjjel 1:00-kor (CEST) tartjátok karban az oldalt?

A Steamet mindig működésben tartani cél, ám ilyen kevés emberrel ez sokszor nehéz feladat. Azért választottuk a keddet, mert nem akartuk hétfőn csinálni. Azért éjjel 1:00, mert ilyenkor elég kevesen használják az oldalt, viszont még mindig vannak az irodában emberek, ha valami hiba csúszna a műveletbe.

Az “interjú” készítője szavait idézem:

Összességében nagyon király volt idejönni, sokat tanultam a cégről. Számomra a legfurcsább dolog az volt, hogy nincs meghatározva a fejlesztők száma egy-egy játékra. 

 

Forrás

A szerzőről

Related posts