VibranceGUI – hogy jobban láthasd az ellenfeleket

VibranceGUI – hogy jobban láthasd az ellenfeleket

Frissítés érkezett a színtelítettség egyszerű állítására szolgáló programhoz, mely így a CSGO mellett már más játékokat is kezel.

A grafikai beállítások nagyon fontosak, hogy a maximumot tudd kihozni magadból a mérkőzések során. A magasabb FPS mellett azonban fontosak olyan beállítások is, melyek CSGO-n belül nem, azon kívül pedig nehézkesen állíthatóak. Ilyen például a színtelítettség, mely sokat segít, hogy jobban elkülönüljenek a játékos modellek a háttértől, azonban sokan nem tudják, hogy is lehet ezt beállítani. Emellett kényelmetlen lehet játék előtt és után kézzel állítgatni az értékeket, ha nem szeretnéd, hogy a Windows asztal kiégesse a szemed.

A színtelítettség automatikus állítására megoldás a VibranceGUI, így CSGO után a normál beállításokkal folytathatod a munkát.

A program letölthető innen: VibranceGUI honlap.

Az új verzió telepítése pofon egyszerű, letöltöd a zip fájlt, kicsomagolod, elindítod az exe-t. Érdemes lehet bekapcsolni az automatikus indítást, mivel nem terheli a számítógépet, mindössze néhány másodpercenként ellenőriz annyit, hogy előtérben fut-e valamelyik beállított játék. Többmonitoros rendszernél választható, hogy csak az elsődleges monitor színeit állítsa át a második pipával (Affect Primary Monitor only). A Windows Vibrance Level-t hagyjuk alapértelmezetten, ha más okból nem kell átállítani.

VibranceGUI főablak

Indítsuk el a CSGO-t, majd a VibranceGUI-ban az Add gomb megnyomása után végignézi a futó alkalmazásokat, innen kiválasztva a játékunkat hozzárendelhetünk egy telítettség értéket.

Futó alkalmazások listázása

 

A program alapértelmezett helyzetben csak akkor állítja át telítettséget, ha a kiválasztott program foglalja el a monitort. Aki nem teljes képernyős módban játszik, hanem pl. windowed fullscreen-ben, az az új verzióval kapott egy olyan lehetőséget is, hogy a program elindításakor automatikusan megváltoztassa a képernyő felbontást egy megadott értékre.

Játék specifikus beállítások

 

Sajnos a VibranceGUI technikai okokból csak az asztali számítógépeket támogatja, laptopokon nem működik. Nekik kézi beállításra van lehetőségük, ha a gépük Intel videokártyával is rendelkezik az nVidia/AMD mellett. Ilyenkor a kijelző az Intel kártyára van kötve és a színtelítettség annak beállításai közt állítható.

Ha valakinek felkeltette az érdeklődését a színtelítettség állítása, de nem akar emiatt külső programot használni, kézzel is megteheti, az egyes gyártókhoz lentebb nyújtunk egy kis segítséget.

nVidia

A Windows asztalon jobb kattintás, majd NVIDIA vezérlőpult. A megjelenítő opción belül az asztali színbeállítások megadása menüpontban találjuk Digital Vibrance néven. Az alapérték 50%, amit 100%-ig fel lehet vinni.

 

Asztal/Jobb egérgomb/Nvidia Vezérlőpult/Asztal színbeállításai/Digital Vibrance

 

 

 

 

AMD

Radeonok esetén az asztalon jobb kattintás, Radeon beállítások. A megjelenő ablak bal alsó sarkában a Beállítások, azon belül Radeon speciális beállítások. A megjelenő új ablakban a Saját digitális síkképernyőimen belül a Kijelző színbeállítások menüpontra kattintva megjelenik a Telítettség opció, alapértéke 100, maximum 200-ig lehet feltornászni.

 

Asztal/Jobb egérgomb/Radeon beállítások/Beállítások/Speciális beállítások/Kijelző színbeállítások/Telítettség

 

 

Intel

A legtöbb notebook játékosnak Intel processzor dolgozik a gépében, melynek általában az integrált GPU-jára van kötve a kijelző, akkor is, ha mellette rendelkezik külön videókártyával is, energiatakarékossági megoldások miatt.

Az Intel videókártya driverben a következő lépéseket kell végigzongorázni a színtelítettség módosításáig: Asztalon jobb klikk, Grafikus tulajdonságok, utána Megjelenítő, majd a Színbeállítások menüpont Fejlett opcióját kell választani. Itt is Telítettség néven találjuk meg, amit változtatni akarunk, alapértéke nulla.

 

Asztal/Jobb egérgomb/Grafikus tulajdonságok/Megjelenítő/Fejlett/Telítettség

 

 

 

Remélem, hogy hasznos volt ez a kis útmutató, mivel sokat tud dobni az ember reakcióidején, hogy mennyire válnak el a karakterek a környezetüktől.

A szerzőről

Related posts