Árnyék beállítások, amit eddig nem tudhattál

Árnyék beállítások, amit eddig nem tudhattál

Növelnéd az FPS-t? Szeretsz minél nagyobb képfrissítés mellett játszani?

Bizonyára hallottál már arról, hogy a fentiek ellenére azt javasolják, hogy a „Global Shadow” beállításokat mindig hagyjad a lehető legmagasabb értéken, tehát a „high” beállításon. Mindezt abból a segítő szándékból tették, – amit már bizonyára ismersz – hogy bizonyos megvilágítási környezetben láthasd az enemy közeledését a földre vetett árnyék segítségével.

De miért is volt ez szükséges? Pusztán azért, mert feltehetően a játék motorját olyan preferenciákkal állították be, hogy “Global shadow – very low” beállítások mellett nem láthattuk a karakterek árnyékát. Ez ugyan fájdalmas pont tud lenni bizonyos esetekben, ezért kénytelenek voltunk FPS-eket feláldozni azért, hogy ez ne történjen meg. Ez az állítás már nem helytálló egy ideje.

Nem is olyan régen, mikor részletekbe menően elemeztem gépfejlesztés közben a régi és az új gépem közti teljesítménykülönbséget, arra lettem figyelmes, hogy legalacsonyabb beállítások mellett is kergeti az árnyéka a terroristát. Tehát, a “Very low” és a “high” beállítások között most már az árnyék részletességében mutatkozik különbség. A karakterek árnyékának hiánya már nem opció. Alacsony beállítások mellett recés árnyékot kapunk, továbbá bizonyos térelemek nem vetnek árnyékot (pl.: felsővezeték). Magas beállításoknál szép, tiszta rajzolatú árnyékokat kapunk, és ezzel együtt természetesen a felsővezeték és további objektumok rajzolnak majd árnyékot a földre.

Very Low
High

Az itt található képrészletekre kattintva láthatod “very low” és a “high” beállítások közti részletes különbségeket.

Hogy egész pontosan mikor változtatott ezen a Valve, nem tudom megmondani. Az érdekessége az, hogy nem is kifejezetten találtam erre utaló nyomokat az interneten. Vegyük ezt egy kedves easter egg-nek, mely idő előtt érdekezett meg a játékba és így egy fontos lyukat foltoztak be a készítők.

A szerzőről

Related posts